Musical showdance

Het genre vond zijn oorsprong in het Amerika van de 19 de eeuw. Al snel baande het zijn weg over de grote plas naar broadway London en de rest van het europese vasteland.

Musical is een multidisciplinaire vorm van theater die zingen, acteren en dansen combineert. Het genre vond zijn oorsprong in het Amerika van de 19 de eeuw. Al snel baande het zijn weg over de grote plas naar broadway London en de rest van het Europese vasteland.

Wij behandelen elk trimester een stuk uit gekende klassiekers of juist een meer recente musical. Onze focus ligt hierbij op dans, maar daar mogen showelementen als jazz hands, showattributen en de ‘colgate smile’ zeker niet ontbreken.

Expressie is ‘key’ in deze stijl! Een facet dat jouw tiener meer open en met meer zelfvertouwen door het leven zal doen lopen. Samen werken we naar een choreografie toe die kan worden gepresenteerd zoals het een echte show betaamt.